Prototypování-prototypování softwaru

Prototypování-vytvoření prototypu softwaru, tj. neúplné verze softwaru . Tato činnost se používá v procesu vývoje softwaru a je srovnatelná s prototypováním v jiných oblastech, jako je výroba nebo inženýrství .

Prototyp obvykle modeluje pouze některé aspekty konečného produktu a může se od něj výrazně lišit.

Prototypování má několik výhod: vývojář a vývojář softwaru může získat cennou zpětnou vazbu od uživatelů v raných fázích projektu. Zákazník a dodavatel mohou určit, zda software splňuje softwarové standardy, které musí program splňovat. To umožňuje vývojářům softwaru provést určitý odhad přesnosti počátečních odhadů a reality dohodnutých termínů a fází . Úroveň nasazení a metody používané při prototypování se vyvíjely a diskutovaly od jeho vývoje na počátku 70.let.

Původním cílem prototypů je umožnit budoucím uživatelům softwaru posoudit návrhy konečného produktu v praxi, nikoli interpretovat a hodnotit jeho popisy. Prototypování je také užitečné pro koncové uživatele k popisu a implementaci požadavků, které byly zpočátku ignorovány a které mohou být klíčovým faktorem v obchodních vztazích mezi vývojáři a jejich zákazníky. Za tímto účelem intenzivně využívá prototypování, takzvaný design interakce .

Tento přístup je v kontrastu s monolitickým cyklem vývoje kompletních programů v 60.a 70. letech, kdy byl nejprve vyvinut kompletní program a poté byly odstraněny rozdíly zjištěné mezi designem a implementací, což obvykle vede k vyšším nákladům a špatným časovým odhadům. a ceny. Monolitický přístup dostal přezdívku "zabití (softwarového) draka", protože naznačuje, že designér a vývojář softwaru je jediný hrdina, který musí draka zabít sám. Prototypování může také snížit náklady a snížit potíže se změnami hotového Softwarového produktu.

Jedním z prvních příkladů rozsáhlého prototypování softwaru byla implementace kompilátoru NYU Ada / ED pro programovací jazyk Ada implementovaná v SETL se záměrem vytvořit spustitelný sémantický model pro jazyk Ada, který upřednostnil design a přehlednost uživatelského rozhraní před rychlostí a efektivitou. NYU Ada / ED byla první potvrzená implementace jazyka Ada, která byla certifikována 11. Dubna 1983.

Náčrt procesu prototypování
Proces prototypování zahrnuje následující kroky:

Stanovení základních požadavků
Stanovení základních požadavků, včetně nezbytných vstupních a výstupních informací. Detaily, jako je bezpečnost, jsou v této fázi obvykle ignorovány.
Vývoj prvního prototypu
Vyvíjí se počáteční prototyp, který obsahuje pouze uživatelské rozhraní.
Redakce
Zákazníci, včetně koncových uživatelů, prohlížejí prototyp a zanechávají zpětnou vazbu o změnách nebo doplňcích funkcí.
Vylepšování a vylepšování prototypu
Oba standardy lze zlepšit a standardy lze zlepšit pomocí zpětné vazby. Obvykle je nutné sjednat smlouvu a konkrétní zboží. Kroky 3 a 4 se podle potřeby opakují. BetAndreas je nová značka ve světě online kasin a sportovních sázek. Sázková kancelář Bet Andreas vás překvapí řadou bezplatných automatů a výběrem sportovních událostí. betandreas V seznamu aktivních propagačních akcí je dalších 7 nabídek, které můžete využít při sázení na sport.